Zojuist werd mijn aandacht getrokken door een product onder de naam 3CX.
Een "gratis Windows PBX" wordt mij beloofd.
Echter, als we even naar de versies kijken dan zijn er een paar kleine beperkingen:
Ok, laat maar, niet gratis dus. Eerste prijs is 350 EURO voor een mini systeem met 4 lijntjes zonder on-site installatie, alleen de kale software.
Maar als we even over het hoofd zien dat we een ware hel aan betaalde modules, licenses en dergelijke tegemoet gaan, waarom dan dit fantastische product?
Nou, omdat we dan niet dat moeilijke Linux hoeven te installeren...
Moeilijk?
CD in de la, enter drukken, met de browser de zaak instellen.
Gut, wat moeilijk.
Ze hebben wel gelijk, niemand zit te wachten op onnodige diversiteit van besturingsystemen in hun serverpark. Maar met alle respect, dit is een telefooncentrale, geen kantoorserver of iets dergelijks.
Of moet dat Windows gebaseerde ding dagelijks met dure (MSCE) beheerders onderhouden worden? De site vermeld er niets over. Wel dat je eerst moet betalen alvorens je twee keer mag emailen of 3 keer chatten...
Zonder gekheid mensen, neem even contact op voor een probleemloze en op maat gemaakte Asterisk/Trixbox oplossing voor uw klein, midden of groot bedrijf.
Geen suffe beperkingen, geen licentiekosten (GEEN, ook niet voor het besturingsysteem), alle functionaliteit, onbeperkt aantallen gesprekken en elke bedenkbare telefonie applicatie wordt ondersteund (zit er gewoon standaard en gratis in zoals conferencing, IVR, wachtrijen, voicemail, fax naar email, enzovoorts).
En, sorry, ja het loopt onder Linux. Net als de servers van Google bijvoorbeeld. Alle zoveel honderdduizend. Waarom zouden ze dat toch gekozen hebben?
Een "gratis Windows PBX" wordt mij beloofd.
Echter, als we even naar de versies kijken dan zijn er een paar kleine beperkingen:
- Maximaal 4 gesprekken?
- Geen standaard SIP verbindingen! (het staat er echt)
- Geen voicemail
- Geen queues (wachtrijen)
- Geen IVR (keuzemenu)
- Enzovoorts
Ok, laat maar, niet gratis dus. Eerste prijs is 350 EURO voor een mini systeem met 4 lijntjes zonder on-site installatie, alleen de kale software.
Maar als we even over het hoofd zien dat we een ware hel aan betaalde modules, licenses en dergelijke tegemoet gaan, waarom dan dit fantastische product?
Nou, omdat we dan niet dat moeilijke Linux hoeven te installeren...
Moeilijk?
CD in de la, enter drukken, met de browser de zaak instellen.
Gut, wat moeilijk.
Ze hebben wel gelijk, niemand zit te wachten op onnodige diversiteit van besturingsystemen in hun serverpark. Maar met alle respect, dit is een telefooncentrale, geen kantoorserver of iets dergelijks.
Of moet dat Windows gebaseerde ding dagelijks met dure (MSCE) beheerders onderhouden worden? De site vermeld er niets over. Wel dat je eerst moet betalen alvorens je twee keer mag emailen of 3 keer chatten...
Zonder gekheid mensen, neem even contact op voor een probleemloze en op maat gemaakte Asterisk/Trixbox oplossing voor uw klein, midden of groot bedrijf.
Geen suffe beperkingen, geen licentiekosten (GEEN, ook niet voor het besturingsysteem), alle functionaliteit, onbeperkt aantallen gesprekken en elke bedenkbare telefonie applicatie wordt ondersteund (zit er gewoon standaard en gratis in zoals conferencing, IVR, wachtrijen, voicemail, fax naar email, enzovoorts).
En, sorry, ja het loopt onder Linux. Net als de servers van Google bijvoorbeeld. Alle zoveel honderdduizend. Waarom zouden ze dat toch gekozen hebben?