Handelsmerken onzin 
Wednesday, January 16, 2008, 07:44 AM - Algemeen, Blog, Asterisk
door Blog beheerder
Vandaag ontving ik een bericht dat mijn Google (tm) AdWords (tm) advertentie gewraakt was vanwege het gebruik van een handelsmerk in de advertentietekst.
Het woord in kwestie was Asterisk (tm) aangezien ik er in had staan dat ik een Asterisk specialist ben.
Het leukste daarbij is dat deze regel alleen van toepassing is in USA en Canada (volgens Google's eigen richtlijnen) tenzij de eigenaar van het handelsmerk er over klaagt!
Met andere woorden, iemand bij Digium (tm) heeft het bestaan om alle kleine advertenties op heel het Internet af te zoeken en voor alle gevallen waar hun woordjes in stonden een bericht aan Google te sturen!?!
Heeft er iemand zin om de woorden Metselaar, Schilder en/of Timmerman te trademarken? Hoe zit het met de woorden Tweede of Kamer?
Het leukste lijkt me om het woord Trademark of de afkorting TM te trademarken...
Vanzelfsprekend heb ik onmiddellijk mijn advertentie campagne helemaal gestopt, leverde toch al weinig tot niets op en als ik de producten niet in mijn advertentie mag noemen die ik ondersteun (en aanprijs!) dan heeft adverteren geen enkele zin meer!

bericht bekijken ( 654 keer bekeken )   |  permalink

<< <Terug | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende> >>