Wednesday, January 16, 2008, 07:44 AM -
Algemeen,
Blog,
Asteriskdoor Blog beheerder
Vandaag ontving ik een bericht dat mijn Google (tm) AdWords (tm) advertentie gewraakt was vanwege het gebruik van een handelsmerk in de advertentietekst.
Het woord in kwestie was
Asterisk (tm) aangezien ik er in had staan dat ik een Asterisk specialist ben.
Het leukste daarbij is dat deze regel alleen van toepassing is in USA en Canada (volgens Google's eigen richtlijnen) tenzij
de eigenaar van het handelsmerk er over klaagt!Met andere woorden, iemand bij Digium (tm) heeft het bestaan om alle kleine advertenties op heel het Internet af te zoeken en voor alle gevallen waar hun woordjes in stonden een bericht aan Google te sturen!?!
Heeft er iemand zin om de woorden
Metselaar,
Schilder en/of
Timmerman te trademarken? Hoe zit het met de woorden
Tweede of
Kamer?
Het leukste lijkt me om het woord
Trademark of de afkorting
TM te trademarken...
Vanzelfsprekend heb ik onmiddellijk mijn advertentie campagne helemaal gestopt, leverde toch al weinig tot niets op en als ik de producten niet in mijn advertentie mag noemen die ik ondersteun (en aanprijs!) dan heeft adverteren geen enkele zin meer!